عربستان مقصد مهاجران سودانی 

در طول ۲ هفته از شروع جنگ در سودان هم تاکنون هزاران نفر از این کشور فرار کرده اند.

هزاران نفر از شهروندان سودان که از درگیری‌ها و خشونت‌های این کشور فرار می‌کنند خود را به دریای سرخ می‌رسانند و با عبور از این دریا وارد عربستان سعودی می‌شوند. 

شبکه سی ان ان گزارش داد عربستان سعودی مهم‌ترین بازیگر دیپلماتیک در سودان است. این کشور بهمراه امارات متحده عربی، انگلیس و آمریکا نقش مهمی در فضای دیپلماتیک سودان دارند. عربستان همچنین به اصلی‌ترین مقصد افرادی تبدیل شده است که از بنادر سودان در دریای سرخ از این کشور خارج می‌شوند. 

بنابر گزارش وزارت امور خارجه عربستان سعودی، تاکنون حدود ۳ هزار تبعه خارجی از ۸۰ کشور جهان از سودان تخلیه شده اند. تنها بخش محدودی از این افراد که شامل ۱۰۰ نفر می‌شود اتباع عربستان بوده اند. این افراد در چارچوب خروج گسترده شهروندان سودان و اتباع خارجی از این کشور خارج شده و به عربستان رفته اند. علت هم آن است که این افراد انتظار دارند جنگ در سودان همچنان ادامه بیابد. 

در طول ۲ هفته از شروع جنگ در سودان هم تاکنون هیچ نشانه‌ای از توقف و پایان درگیری‌ها مشاهده نمی‌شود. در حالی که در ساعات اخیر آتش بس دیگری در سودان اعلام شده، اما نقض آن هم از سوی طرفین جنگ شروع شده است. هر کدام از طرفین جنگ هم دیگری را به نقض آتش بس متهم می‌کند. در سراسر جهان کشور‌های مختلف از آمریکا و انگلیس و کانادا گرفته تا کنیا و کشور‌های دیگر تلاش می‌کنند شهروندان شان را از سودان خارج بکنند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار